Ole Lynggaard har fødselsdag og åbner butik i Paris
Der er masser at fejre i 2016 for familievirksomheden Ole Lynggaard Copenhagen. Smykkernes grand old man fylder 80 år, og brandet er i gang med en større butiksekspansion, hvor første stop er Paris.Ole Lynggaard har gennem mere end 50 år designet utallige smykkekollektioner, der har været med til at løfte familiefirmaet fra København ud i verden som et anerkendt luksusbrand. Han er stadig aktiv med nye designs og har netop skabt en ny kollektion, som lanceres i Danmark og udlandet i disse dage. Ligeledes er han en stor del af mærkets ekspansion i byernes by, Paris, hvor hans personlige smykkeeventyr startede for mere end 50 år siden.
Den sidste årrække har butiksdød og hårde tider været kendetegnende for detailverdenen i smykkebranchen, men i ‘Fine Jewellery’, som er den high-endkategori som Ole Lynggaard Copenhagen befinder sig i, er tendensen en anden. Her er der fokus på nye flagship-butikker, og derfor er satsningen i Paris et strategisk vigtigt træk, idet man netop her finder verdens største og mest anerkendte smykkehuses flagshipstores.
Ekspansionsplanerne er helt i tråd med virksomhedens strategiplaner og butikken i Paris, som forventes at åbne i efteråret, er en del af en større distributionsplan og videreudvikling af mærkets eget univers. Michel Normann, CCO hos Ole Lynggard Copenhagen udtaler:
”Såfremt du ønsker at etablere dig som et internationalt luksusmærke og ikke mindst et førende skandinavisk luksusmærke, er det afgørende at være tilstede i de større toneangivende byer. Det er vigtigt at præsentere brandet og konceptet i sin helhed. Det har stor betydning for brandudviklingen og har direkte indflydelse på alle øvrige samarbejdsforhold i både Europa, Asien og USA.”
Michel Normann fortæller endvidere, at butikken i Paris er den første blandt flere flagshipstore-åbninger i den kommende tid, idet brandet også har planer om at åbne i London, Tyskland og Singapore.
Butiksadressen i Paris vil virksomheden ikke afsløre på nuværende tidspunkt, da de sidder med flere spændende muligheder på hånden. Men uanset hvor butikken præcis placeres, bliver det i området omkring den prestigefyldte Place Vendôme, og Ole Lynggaard Copenhagen får dermed naboer som Boucheron, Cartier og Chopard.
Ole Lynggard Copehagen har i dag fem egne flagshipstores og cirka 300 multibrand-butikspartnere i selektiv distribution. Paris-butikken bliver dermed familiefirmaets sjette i rækken.
Denne artikel er produceret i samarbejde med The Jewellery Room, der leverer ugentlig nyt fra og om smykkebranchen.
The Jewellery Room er en platform, der forbinder smykkebrands med journalister og meningsdannere i mode- og smykkeindustrien og er samtidig et nyhedssite om smykkebranchen, smykkebrands og tendenser. Foruden den digitale løsning er The Jewellery Room et fysisk event under Copenhagen Fashion Week – næste event er fredag d. 12. august. www.thejewelleryroom.dk