Ole Lynggaard har gennem mere end 50 år designet utallige smykkekollektioner, der har været med til at løfte familiefirmaet fra København ud i verden som et anerkendt luksusbrand. Han er stadig aktiv med nye designs og har netop skabt en ny kollektion, som lanceres i Danmark og udlandet i disse dage. Ligeledes er han en stor del af mærkets ekspansion i byernes by, Paris, hvor hans personlige smykkeeventyr startede for mere end 50 år siden.

Den sidste årrække har butiksdød og hårde tider været kendetegnende for detailverdenen i smykkebranchen, men i ‘Fine Jewellery’, som er den high-endkategori som Ole Lynggaard Copenhagen befinder sig i, er tendensen en anden. Her er der fokus på nye flagship-butikker, og derfor er satsningen i Paris et strategisk vigtigt træk, idet man netop her finder verdens største og mest anerkendte smykkehuses flagshipstores.

Ekspansionsplanerne er helt i tråd med virksomhedens strategiplaner og butikken i Paris, som forventes at åbne i efteråret, er en del af en større distributionsplan og videreudvikling af mærkets eget univers. Michel Normann, CCO hos Ole Lynggard Copenhagen udtaler:

”Såfremt du ønsker at etablere dig som et internationalt luksusmærke og ikke mindst et førende skandinavisk luksusmærke, er det afgørende at være tilstede i de større toneangivende byer. Det er vigtigt at præsentere brandet og konceptet i sin helhed. Det har stor betydning for brandudviklingen og har direkte indflydelse på alle øvrige samarbejdsforhold i både Europa, Asien og USA.”

Michel Normann fortæller endvidere, at butikken i Paris er den første blandt flere flagshipstore-åbninger i den kommende tid, idet brandet også har planer om at åbne i London, Tyskland og Singapore.

Butiksadressen i Paris vil virksomheden ikke afsløre på nuværende tidspunkt, da de sidder med flere spændende muligheder på hånden. Men uanset hvor butikken præcis placeres, bliver det i området omkring den prestigefyldte Place Vendôme, og Ole Lynggaard Copenhagen får dermed naboer som Boucheron, Cartier og Chopard.

Ole Lynggard Copehagen har i dag fem egne flagshipstores og cirka 300 multibrand-butikspartnere i selektiv distribution. Paris-butikken bliver dermed familiefirmaets sjette i rækken.

Denne artikel er produceret i samarbejde med The Jewellery Room, der leverer ugentlig nyt fra og om smykkebranchen.

The Jewellery Room er en platform, der forbinder smykkebrands med journalister og meningsdannere i mode- og smykkeindustrien og er samtidig et nyhedssite om smykkebranchen, smykkebrands og tendenser. Foruden den digitale løsning er The Jewellery Room et fysisk event under Copenhagen Fashion Week – næste event er fredag d. 12. august. www.thejewelleryroom.dk