Ledelsen udtrykker tilfredshed med resultatet for regnskabsåret 2015, hvor omsætningen er steget med 566 mio. kr. svarende til 36 % totalt. Det skyldes primært fuld indregning af akkvisitioner foretaget i 2014, mens den øvrige forretning udviser en organisk vækst på 4,4 %.

”Vi er meget tilfredse med årets resultat af primær drift på 104 mio. kr. specielt i et år, hvor der har været integrationsomkostninger ved akkvisitionerne af The Original Group og BON’A PARTE og et enkeltstående tab på 21 mio. kr. på en mangeårig schweizisk samarbejdspartner overtaget i forbindelse med akkvisitionen af The Original Group”, siger koncerndirektør Jens Poulsen.

På retailsiden har DK Company overtaget aktiviteterne i Schweiz samt indgået et partnerskab om driften af 12 butikker på Sjælland.

”Vi har gennem en årrække haft fokus på strategiske opkøb og integration af de tilkøbte aktiviteter samt udvikling af koncernens platform ‘The Blooming Concept’. Det er derfor en glæde for os at konstatere, at platformen skaber tilfredsstillende resultater,” siger Jens Poulsen. ‘The Blooming Concept’ er DK Companys interne måde at sikre, at alle led og relationer i produktionskæden arbejder sammen og forstår hinanden.

Jens Poulsen fortsætter: ”Vores primære styrke er den spredning, vi har med 20 brands, der afsættes på flere end 40 markeder, både via wholesale, egne butikker og online. Denne spredning vil vi udnytte og styrke de kommende år, så vi får fuldt udbytte af det potentiale, som også de tilkøbte aktiviteter rummer.”

LÆS OGSÅ: “DK Company afnoterer fra Børsen”