Det bliver i det centrale Stockholm, på shoppinggaden Biblioteksgatan, at den nye butik slår dørene op. Butikkens interiør har også fået en overhaling, der skal være til fordel for både produkter og kunder, og det er arkitekter fra det lokale bureau Boys Don’t Cry, der står bag den nye indretning.
Den nye butik er et led i en international ekspansion, og man vil kunne finde hele Tiger of Swedens sortiment – herre- og damekollektioner og dertilhørende udvalg af jeans samt sko og accessories.
Tiger of Sweden har en lang historie, der oprindeligt stammer helt tilbage fra 1903. I 1993 relancerede mærket sig til det, vi kender i dag, og i 2003 opkøbte IC Group det svenske foretagende.
Da Fashion Forum i januar talte med IC-direktør Mads Ryder, lagde han stor vægt på, at fremtiden for virksomhedens mærker hedder omnichannel: strømligning på alle mærkers platforme, analoge som digitale.
Læs hele interviewet med Mads Ryder: ”IC-Direktør: Omnichannel er ikke for alle”