The Jewellery Room åbnede dørene kl 10 i morges. I år er der 24 mærker udstillet, det højeste til dato, og det er en naturlig udvikling, for efterspørgslen er der. Messen startede som en PR event, men den nu også blevet et tilløbsstykke for indkøbere, hvor alt fra mindre modekunder til store spillere som Boozt, kigger forbi og ligger ordrer.

Som en forlængelse af succesen har kvinderne bag The Jewellery Room nu også lanceret en online platform, så presseverdenen har adgang til udvalgte smykkebrands 24-7.

Ifølge partner Charlotte Møbjerg Ansel-Henry mangler der et fast sted for smykkeverdenen, hvor et kurateret udvalg af brands kan blive eksponeret i fællesskab. Platformen har pt. omkring 30 mærker på sitet, der inkluderer Ole Lyngaard Copenhagen, Maria Black, Georg Jensen og Marlene Juhl Jørensen.

For at understøtte CFWs fokus på herremode, har The Jewellery Room givet lidt mere plads end vanligt til herresmykker. En af dem, der har taget udfordringen med herresmykker til sig, er Vibe Harsløf. Det er normalt kvinder, der er målgruppen, men en mindre kollektion til mænd er nu også udstillet.

”Jeg har fået rigtig god feedback på herresmykkerne på Revolver. Det vælter ikke ind med ordrer endnu, men folk er nysgerrige og positive. Jeg glæder mig til at se, hvordan smykkerne bliver modtaget, når de skal vises frem i udlandet”, siger Vibe.

Ved siden af Vibe Harsløf står smykkedesigner Maysoun Kanaan, der er med på eventet for anden år. Hun laver smykker under navnet Kinz Kaanan, og er meget glad for igen at være blandt de udvalgte, der kan vise sig frem under modeugen. The Jewellery Room er vigtig for hendes smykker, der mixer det arabiske med det danske, og hun fik sidste gang gode internationale kontakter, så forventningerne til denne fredag er store.

Du finder The Jewellery Room i Nikolaj Kirke, og der er åbent i dag, fredag, til kl 16. Og hvis du vil udforske online platformen, finder du den her