Den Amerikanske Forbundsdomstol i New York har givet Diesel medhold i søgsmålet imod 82 websites, som sælger kopivarer, der involverer misbrug af Diesels varemærke. Erstatningen beløber sig til 2 millioner dollars.

“Vi har vundet endnu et stort slag, men det afslutter ikke kampen imod kopivarer. Det kræver en kontinuerlig indsats at modarbejde de angreb, vi er under, og hver dag præsenterer en ny udfordring. Men vi skylder vores brand og vores kunder, at gøre den indsats. ” siger Renzo Rosso, Diesels grundlægger.

LÆS OGSÅ: “Stella McCartney sagsøger Steve Madden”

Diesel nedsatte selv en undersøgelseskomité, og i 2014 identificerede virksomheden 83 hjemmesider, tilhørende ni forskellige ejere, der havde skabt et falsk indtryk af, at de var godkendt til at sælge ægte Dieselprodukter. Disse sites havde solgt tusindvis af kopier af brandets produkter ved at benytte Diesels varemærke uberettiget, og herved skadet brandets omdømme.

LÆS OSGÅ: “Adidas stævner Marc Jacobs for kopiering”

“Vi vil blive ved med at kæmpe for at beskytte vores brand ved at implementere avancerede teknologier, og vi håber, at denne sejr vil sætte et eksempel for andre brands: Vi vil ikke tolerere svindel – on- eller offline,” tilføjer Renzo Rosso.