Danske iværksættere på Forbes’ prestigefulde liste
To unge danskere er blevet tildelt pladser på Forbes’ liste over talentfulde, europæiske iværksættere og ledere under 30 år.Sophie Trelles-Tvede omsætter for millioner på hårelastikker, og Konrad Kierklo var med til at starte online-succes Miinto. Fælles for begge er, at de nu er kommet på Forbes’ europæiske ’30 under 30’ -liste i kategorien ’Retail and E-commerce’. Forbes er et af verdens førende finansmedier, og laver hvert år de prestigefyldte lister.
For seks år siden startede Konrad Kierklo i samarbede med barndomsvennen Mike Radoor online-sucessen Miinto. Virksomheden giver forbrugere mulighed for at handle online fra fysiske modebutikker i Danmark. Flere hundrede danske modebutikker er tilknyttet miinto.dk og virksomheden tæller i dag 80 medarbejdere.
”Det er en stor anerkendelse at være på Forbes’ liste. Både for mig personligt, og for hele teamet, som hver dag lægger et stort arbejde i Miinto. Det er deres skyld, at vi er der, hvor vi er i dag. Jeg håber på, at opmærksomheden kan være med til at kaste lidt stjernestøv over Miinto. Vi befinder os i en spændende vækstfase, hvor vi både har brug for nye talenter og erfarne kræfter,” fortæller Konrad Kierklo i en pressemeddelelse idag.
LÆS OGSÅ: “Dansk tøjmand på Forbes’ liste over verdens rigeste”
Også Sophie Trelles- Tvede, der for tre år siden startede virksomheden Invisibooble, er på den amerikanske liste. Idéen til hårelastikken kom, da hun endnu studerede på universitetet. Hun fik idéen at bruge spiralledningen fra en telefon som elastik, hvorefter hun i samarbejde med kæresten Felix Haffa videreudviklede konceptet til den virksomhed det er i dag. Invisibooble er nu en selvstændig virksomhed med 100 ansatte, og elastikkerne forhandles i 70 lande.
»Jeg har ikke haft et ordentligt job, før jeg etablerede min egen virksomhed, og folk spørger mig, hvordan jeg kunne være klar. Men hvornår er du nogensinde klar til at springe ud i at starte din egen virksomhed? Hvis du venter for længe, er der måske andre, der har brugt din idé, eller der er måske ikke længere et marked for ideen. Prøv stille og roligt, og måske virker det, og hvis ikke, så har du helt sikkert lært noget alligevel,« fortalte Sophie Trelles-Tvede i oktober 2014 til Berlingske Business.