Welum er et nyt onlinemagasin med danske rødder og internationalt udsyn, der vil dække mode, kunst og livsstil i hele verden. Magasinet har seks internationale profiler: Europa, Afrika, Nord-­ og Sydamerika, Asien, og Australien, der hver især har en lokal redaktør og lokale skribenter. På den måde kan magasinet levere stof fra kontinenter, man normalt ikke hører så meget fra. Og det er netop det, der skal adskille Welum fra allerede eksisterende onlinemagasiner.

”Welum skal være et sted, hvor man sørger hen, for at få unikt læsestof. Artiklerne er ikke her-og-nu-nyheder, men langtidsholdbare inspirationskilder, med input fra kreative sjæle verden over,” siger Pily Ottesen, chefredaktør for de danske og europæiske skribenter.

Trykte eksemplarer to gange om året

For at få adgang til Welums artikler online, kræver det, at man tilmelder sig et abonnement, der koster knap $3 om måneden. Ligeledes vil der to gange årligt blive udgivet trykte eksemplarer, i form af en coffee table bog, med alt det bedste, fra Welums univers. Den første bog er ude medio marts, og de trykte udgivelser vil kunne fås på Amazon, og på udvalgte hoteller og museer herhjemme, og skal ifølge Pily Ottesen være med til at sikre et kontinuerligt indblik i Welums univers. Initiativet til Welum er dansk og foretagenet er finansieret igennem samarbejder med diverse partnere.