At sex sælger er ikke nyt. At sex og mode går hånd i hånd er heller ikke revolutionerende. I den forgange uge, valgte flere mærker fx at live-streame deres show på app’en Grindr. Ifølge Dazed & Confused tager denimbrandet Diesel nu alligevel deres annonceaktivitet til det næste niveau. De har meldt ud, at de fremadrettet vil bruge en del af deres marketingbudget på at placere annoncer ikke blot på datingsites som Tinder og Grindr, men også på pornosider som Pornhub og YouPorn.

LÆS OGSÅ ”Kreativ direktør fører Diesel ind i digital tidsalder”

Forgangsmanden Formichetti

Det er Diesels kreative direktør, Nicola Formichetti, der står bag tiltaget. Han var i mange år Lady Gagas personlige stylist og gjorde sig især bemærket tilbage i 2010, da han iklædte hende en kjole af kød til MTV Music Awards. Det var også Nicola Formichetti, der som kreativ direktør hos Thierry Mugler, castede den canadiske model Rick Genest a.k.a Zombie Boy til det franske modehus’ kampagner og catwalk. Formichetti blev hentet til Diesel i 2013, som et led i en større plan om at få rebrandet denimmærket, og han har særligt fået ros for at omfavne og integrere sociale medier i Diesels brand. Eftersigende skulle Diesel-ejer Renzo Rosso bakke fuldt op om de nye annonceringsplaner.

Læs mere hos Dazed & Confused her