Hvert år uddeler onlinemagasinet Highsnobiety, der dækker trends og nyheder indenfor mode og kultur, en række priser til de brands, der har gjort sig bedst bemærket i det forgangne år indenfor streetwear. I år var store mærker som blandt andet Adidas, Nike, Supreme og Yeezy med i kapløbet, men i kategorien ’Best Collaboration’ var det danske Wood Wood, der løb med bronzeplaceringen for deres samarbejde med Reebok. Foran dem kom Supreme x Jordan med sølv og Palads x Adidas løb med førstepladsen.

LÆS OGSÅ: “Guldknappen: Wood Wood har sat dansk mode på verdenskortet”

Hos Wood Wood, som tidligere har lavet en hel del samarbejder med sportsbrands, er det et stort skulderklap at være på Highsnobiety Crowns liste.

”Vi er rigtig glade for at vinde bronze, men bare det at være nomineret betyder mindst lige så meget. Highsnobiety har jo med de helt store brands at gøre, så at de husker at nominere os, er en stor anerkendelse. Det er folk, der har stemt, så vi må have gjort noget rigtigt i forhold til produktet, men samtidig formået at forny os selv igennem samarbejdet,” siger Karl-Oskar Olsen, medstifter og kreativ direktør for Wood Wood til Fashion Forum.

LÆS OGSÅ: “Sneaker-release skaber kø foran Wood Wood”

Udover ’Best Collaboration’ var der fem andre kategorier; ’Best Breakthrough Brand’, ’Most Relevant Brand’, ’Best Retail Concept’, ’Best Sneaker’ og ’Most Influential Person’.

Se her hvem der løb med de andre priser.