Den store e-handelsportal Boozt.com skyder op imod 100 millioner kroner i at automatisere deres centrallager, så kunderne hurtigere kan få deres varer.

”Størrelse betyder noget. Det er survival of the biggest. Hvis du er en lille aktør på det marked, så har du simpelthen ikke en chance. Vi vurderer, at der kommer til at være tre-fire store spillere, som vil være altdominerende, og vi skal være en af dem,” siger Hermann Haraldsson, administrerende direktør hos Boozt, i en pressemeddelelse.

LÆS OGSÅ: ”E-handel samler sig i få betydningsfulde spillere”

Direktøren forklarer, at Boozt.com har indfriet målet om at blive større end Stylepit, og i fjerde kvartal i år overhaler de også Nelly.

Vækstplanen indeholder en optimering af centrallageret i Ängelholm nordøst for Helsingborg, hvor nye automatiseringsmaskiner for op imod 100 millioner kroner sikrer større volumen og mindre personaleressourcer.

LÆS OGSÅ: ”E-handelsvirksomheder med underskud stiger”

Boozt åbnede i 2009 og forventer i år en omsætning på over 800 millioner kroner. I øjeblikket sender de i omegnen af 400.000 varer om måneden ud til sine kunder, men det tal forventer virksomheden at kunne gange med tre.