Instagram er populært blandt flere modemærker, hvor Nike ligger først med omkring 28,7 millioner følgere. Det er dog ikke alle i modebranchen, som mener, at Instagram er guds gave til menneskeheden. En af disse er den legendariske kreative direktør for amerikansk Vogue Grace Coddington.

”Jeg hader faktisk Instagram. Jeg tror, det virkelig forstyrrer folks liv, og det er ynkeligt, hvordan alle hele tiden skal fotografere alt, hvad de spiser. I disse dage bruger alle det i stedet for at læse aviser,” siger Grace Coddington til Vogue.

LÆS OGSÅ: ”Nike er langt foran andre modebrands på Instagram”

Appen blev først lanceret i 2010, men har allerede over 400 millioner brugere på verdensplan. Grace Coddington kom først på i 2014, men det lykkedes hende at blive forvist igen efter kun et enkelt post.

”Efter mit første post blev hele min konto taget ned, fordi jeg var nøgen, hvilket var ironisk – det var en forbandet tegning!,” siger hun.

LÆS OGSÅ: ”Instagram vil ændre annonce-gamet”

Den kreative redaktør er senere blevet taget til nåde og har igen en konto. Hun blev kendt i den bredere offentlighed, efter hun spillede en fremtrædende rolle i dokumentaren The September Issue fra 2009, der fulgte Anna Wintour og resten af holdet i produktionen af Vogues september-magasin i 2007.

Kilde: Vogue