Magasin, som siden 2007 har været ejet af det britiske Debenhams, viser endnu engang imponerende fremgang i deres regnskab. Kædens årsregnskab viser en omsætning på 2.764 millioner kroner, hvilket er en stigning på otte procent. Årets omsætning er 205 millioner kroner højere end i fjor, hvor salget ellers var steget med 7,7 procent.

Magasin har i år et overskud på 150 millioner kroner før skat, hvilket er en vækstrate på hele 23 procent sammenlignet med året før, hvor overskuddet var på 122 millioner kroner, skriver Detailfolk.

Magasin fører et sortiment, der henvender sig til begge køn i alle aldre, men har dog valgt at fokusere på mærker, der retter sig mod den yngre målgruppe.

“Med over 2.000 brands henvender Magasin sig til kunder i alle aldre, men vi har et særligt fokus på brands med en yngre profil, hvor vi oplever tocifrede vækstrater,” siger Peter Fabricius.

LÆS OGSÅ: “Magasin viser øget omsætning i halvårsregnskab”

Magasin har meget fokus på kundetilfredshed og gør derfor en stor indsats for, at deres medarbejdere servicerer deres kunder på bedst mulig vis. For 10 år siden kæmpede Magasin med et stort underskud, som medførte nedskæringer og fyringer, men det har kæden fået vendt.

“Vi har et højt kundefokus og investerer i at træne vores medarbejdere i at give en kompetent og imødekommende kundeservice. Der er også stor interesse for vores ‘personlig shopper’-service, som vi har forbedret og udvidet til alle vores forretninger,” siger Peter Fabricius, økonomidirektør i Magasin i en pressemeddelelse.

Større kundeloyalitet 

Stormagasinet har fordoblet budgettet til kundearrangementer, og vil tilsikre sig større kundeloyalitet, da de ved, at kunderne i stigende grad forventer mere – og det vil Magasin tilstræbe at give dem.

“Det er en del af vores strategi at give kunderne lidt mere, end de forventer. Blandt andet har vi i det forgangne år fordoblet vores budget til in-store events og afholder flere events end nogensinde. Det betyder, at vi inviterer vores kunder til alt fra konkurrencer og foredrag til eksklusive produktlanceringer,” siger Peter Fabricius.

Magasin har i regnskabsåret også lavet en millioninvestering i ombygningen af Magasin i Lyngby og Rødovre.

LÆS OGSÅ: “Magasin vil åbne endnu et stormagasin i Jylland”

Magasin Du Nord vandt i 2013 den prestigefyldte pris MMM-prisen (Morden Merchandising Methods, red.), der gives den en person eller virksomhed, som har haft en særlig betydning for detail- og/eller engroshandelen i Danmark. Prisen har været uddelt siden 1981.

Kilde: Detailfolk.dk