Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Navne

Georg Jensens kreative direktør fratræder

Den erfarne stylist Marcus Teo kom til det historiske smykkefirma i maj 2014, og nu mener han, at han har indfriet de kreative visioner for firmaet.
Den erfarne stylist Marcus Teo kom til det historiske smykkefirma i maj 2014, og nu mener han, at han har indfriet de kreative visioner for firmaet.

Marcus Teo forlader rollen som kreativ direktør for Georg Jensen med øjeblikkelig virkning. Han startede i firmaet i maj 2014, men nu stopper han ifølge Women’s Wear Daily efter gensidig aftale med smykkefirmaet, der har David Chu som administrerende direktør.

LÆS OGSÅ: ”Georg Jensen udvider massivt i ny strategiplan”

”For omkring halvandet år siden bad David Chu mig om at slutte sig til holdet og realisere hans større visioner om at bringe Georg Jensen tilbage til kunst- og designverdenen. Jeg blev ansvarlig for at tage mig af mærket, en ny digital transformation og skabe gode relationer for mærket inden for verdnerne i mode, kunst og design,” siger Marcus Teo til Women’s Wear Daily.

Han føler, at han inden for halvandet år er lykkedes med at indfri visionerne. Han tilføjer, at han planlægger at tage et pusterum fra arbejde, men er i samtaler med andre mærker om at bistå deres digitale transformationer.

LÆS OGSÅ: “Georg Jensen solgt til arabisk selskab”

Firmaet Georg Jensen A/S har 111 år på bagen som stilskabende og succesfuld designvirksomhed med en stor eksport til udlandet. I 2012 blev firmaet solgt til det arabiske investeringsselskab Investcorp, der i 2013 indsatte David Chu som ny administrerende direktør.

Kilde: Women’s Wear Daily