I august åbnede Tiger of Sweden Jeans en pop-up butik i København, fordi det svenske mærke ville finde ud af, om undermærket kunne stå på egne ben. Det er endnu for tidligt at sige, om butikken skal være permanent, men erfaringen har ført til, at der nu åbner endnu to pop-up butikker i Stockholm.

”Vi er vokset i de sidste fire-fem år med omkring 20 procent om året, og derfor har vi tænkt, at Tiger of Sweden Jeans måske kan stå på egne ben. Vi har forsøgt i København, som er gået over vores forventninger, og nu har vi så fået muligheden for at åbne i Stockholm,” siger Per Håkans, marketingsdirektør for Tiger of Sweden, til Fashion Forum.

LÆS OGSÅ: ”Tiger of Sweden åbner jeansbutik for at lodde dansk denimmarked”

De to butikker i Stockholm har indtil videre en lejekontrakt på tre måneder, mens butikken på Strøget i København har en længere lejekontrakt. Derfor skal den kommende tid bruges på at finde ud af, hvad fremtiden bringer.

”Vi ved ikke, hvad strategien vil være i de kommende år, for vi er i en forsøgsperiode, hvor vi prøver markedet af. Vi prøver pop-up butikkerne for nu, men det tager mindst seks måneder, før vi tager en beslutning om, hvad der skal ske på sigt,” siger Per Håkans.

Han understreger, at der ikke er konkrete planer om at åbne permanente Tiger of Jeans butikker lige nu, men det kan ske hurtigt. Det vil direktionen melde ud, hvis det sker.