Nu er Yoox og Net-a-porter fusionen en realitet
De to tidligere konkurrerende online luksus-webbutikker er fusioneret efter det italienske børstilsyn som ventet har godkent konstellationen.Der vil fremover være en ny, flashy aktie at finde på Milanos børs, idet de to tidligere luksus-webshopkonkurrenter Yoox og Net-a-Porter nu formelt er slået sammen.
LÆS OGSÅ: “Det digitale luksusmarked vil nå tredoblede vækstrater i 2025”
Til sammen omsætter Yoox og Net-a-Porter for 9,5 milliarder kroner (1,3 milliarder Euro) og har en fortjeneste på 800 millioner kroner (108 millioner Euro).
LÆS OGSÅ: “Natalie Massenet forlader Net-a-Porter Group”
Den nye luksuswebgigant ledes af Yoox-stifteren Fererico Marchetti, idet Net-a-Porters stifter Natalie Massenet forlod virksomheden i september.
LÆS OGSÅ: “Richemont vil have Kering og LVMH med i Yoox Net-a-Porter Group”
Det fusionerede Yoox/Net-a-Porter vil kunne tage konkurrencen op mod andre stærke webaktører som Amazon og Alibaba, der også gør sig i mode. Dertil kommer, at den nye luksusgigant kommer til at give Matchesfashion.com og Mytheresa.com, der blev købt af Neiman Marcus Group sidste år.
LÆS OGSÅ: “Net-a-Porter Group præsenterer overskud for første gang i fem år”
Yoox/Net-a-Porter driver seks sites, herunder Net-a-Porter, Mr. Porter og Thecorner. De kan levere til omkring 180 lande og omkring 30 procent af de samlede indtægter kommer fra Nordamerika efterfulgt af Europa, Storbritannien, Asien og resten af verden.
Kilde Women’s Wear Daily