Den New York-baserede designer Alexander Wang har i samarbejde med organisationen Do Something udsendt en kollektion af t-shirts og hættetrøjer med dens logo. Kollektionen har til formål at skabe opmærksomhed og større kendskab dertil, skriver Fashion United.

LÆS OGSÅ: “Modebranchens gulddrend giver 15 råd til succes”

Med over fire millioner medlemmer er Do Something en af de største ungdomsorganisationer på verdensplan, hvis mål er at motivere unge til i fællesskab at tage ansvar og løse sociale problemer. Det er blandt andet inden for emner som vold, fattigdom og andre sociale forhold.

For Alexander Wang har det været vigtigt nøje at få udvalgt de portrætter, som skal repræsentere kollektionen. Det er både folk, han beundrer, og som Wang mener har en stærk indflydelse på unge mennesker. Cara Delevingne, Kanye West, Steven Klein, Kim Kardashian og Kate Moss er blandt de udvalgte.

LÆS OGSÅ: ”H&M lancerer ny kollektion af kasseret tøj”

Modebranchen har tidligere haft fokus på Do Something. I samarbejde med H&M og deres succesfulde kampagne Comeback Clothes opstod der i april sidste år et samarbejde mellem den svenske koncern og ungdomsorganisationen.

Kilder: Fashion United og Do Something