Maria Black satser på egne butikker i udlandet

For at understrege og videreudvikle mærkets eget univers, udvider smykkevirksomheden med egne butikker, hvor brand DNA'et for alvor kan udfoldes i stedet for alene at ligge i multi-brand butikker.
13.08.2015 ∙ af Redaktionen
Foto: Maria Blacks danske flagship store i Silkegade i København (maria-black.dk).

Når Maria Black planlægger at åbne i Dubai, Oslo og London i løbet af 2016, bliver det i egne butikker. Smykkevirksomheden er allerede repræsenteret i adskillige eksklusive multi-brand butikker i landene, men har valgt at åbne op i eget navn for at understøtte sit eget univers som helhed.

”Vi tilstræber generelt at holde vores distribution selektiv, og vi ligger i high end butikker som Liberty og Net-A-Porter.com. Derfor giver det mening at åbne internationale flagship stores, især så vi også kan få lov til at vise vores kollektion som helhed,” fortæller Nicholas Hüttemeier, partner i Maria Black, til Fashion Forum.

LÆS OGSÅ: ”Net-A-Porter vil have dansk design”

Maria Black leder på nuværende tidspunkt efter de helt rette lokationer i de nævnte storbyer, fortæller Nicholas Hüttemeier.

Han regner med, at butikkerne i Oslo, London og Dubai åbner i løbet af 2015 og 2016.