Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
REGNSKAB

Pieces præsenterer fast fashion kollektioner

Brandet under Bestseller introducerer en række nye kollektioner, hvor der vil være højst seks ugers fra skitse til levering i butik. Det handler om at vækste og forny sig, lyder det fra Pieces.
Brandet under Bestseller introducerer en række nye kollektioner, hvor der vil være højst seks ugers fra skitse til levering i butik. Det handler om at vækste og forny sig, lyder det fra Pieces.

Pieces har oprustet med både en ny indkøbschef og frontfigur, der skal stå for en række kollektioner inden for fast fashion med højst seks ugers levering fra skitse til butik.

”Den internationale kunde vil have adgang til den bluse, de har forelsket sig i en på en rejse, kort efter de er kommet hjem. Forbrugeren er vant til, at alle andre ting er tilgængelige i alle andre henseender. Det skal Pieces naturligvis leve op til – derfor har vi kreeret de nye fast fashion kollektioner, hvoraf den første rammer butikkerne i slutningen af august,” siger ny indkøbschef Kerem Gezicioglu til Fashion Forum.

Større samarbejde mellem indkøb og salg

Marketingschef hos Pieces, Anne Katrine Okholm Skole, forklarer, at Pieces gerne vil vækste og forny sig for at kunne følge med tendenser, der retter sig mod den modebevidste forbruger. Men samtidig skal mærket bibeholde sin egen identitet.

”Det kræver et endnu større samarbejde mellem især indkøbs- og salgsafdelingerne. Med så kort en leveringstid skal indkøb kunne formidle deres tanker overfor salg, så de i fællesskab kan nå frem til den endelige salgs-style, som alle kan stå inde for,” siger Anne Katrine Okholm Skole til Fashion Forum.

LÆS OGSÅ: “Inditex-stifter er verdens næstrigeste person”

En del af virksomhedens strategi er at øge tanken omkring et look i stedet for at tænke på den enkelte style. Desuden vil Pieces dyrke de gode relationer til partnere, som ejer deres butikker selv. De har ifølge marketingschefen en sikker fornemmelse for Pieces kunden, og de er i høj grad med til at skabe konsensus i hele kæden.

Ny frontfigur til det internationale marked

Pieces står ifølge marketingschefen stærkest på markederne i Danmark og Holland, men samtidig er der også fokus på det tyske og andre markeder inden for EU.

LÆS OGSÅ: “Bestseller klar til åbning af ny kontorbygning i Aarhus”

Derfor har Pieces også oprustet med en ny frontfigur. Det bliver den dansk-amerikanske model og dj Chloe Nørgaard, der skal formidle de nye kollektioner fra Pieces. Hun har udvalgt 10 favorit-modeller fra den første kollektion, som udsendes i slutningen af august under titlen Chloe’s favourites.