Mens andre modevirksomheder efterhånden har opbygget en solid erfaring indenfor internethandel, har italienske Fendi tøvet – indtil nu. Det skriver Women’s Wear Daily.

””Vi havde brug for tid til at forstå dynamikken og til at modne,” siger Pietro Beccari, der er administrerende direktør hos Fendi.

Fendi har netop lanceret deres netbutik i USA efter at have lanceret den europæiske version tidligere i år. Næste stop bliver Japan i slutningen af 2015.

Fendi vil tilfredsstille sine kunder

Pietro Beccari fortæller til Women’s Wear Daily, at det var ønsket om at tilfredsstille kundernes behov, der nu har ledt dem i den nye retning – ikke muligheden om en ny salgskanal. Derfor håndterer de netbutikken i huset frem for at slå sig sammen med en af de større luksushjemmesider.

”Vi gør det selv, fordi e-handel ikke en gang er en ny kanal. Kunden, som handler i vores fysiske butikker, er den samme, som også går on-line og undersøger produkterne, før de måske går i den fysiske butik og køber dem,” siger Pietro Beccari.

Selvom salg ikke var det primære fokus, afslører Pietro Beccari, at salget har resulteret i ‘over det dobbelte’ af det forventede – dog uden at sige hvor meget.

Kilde: Women’s Wear Daily