Apple slører salgstal for smart-watches

Ved at putte Apple-uret ind i kategorien ”Andet” i sit kvartalsregnskab, undgår virksomheden at fortælle, hvor mange – eller få – af det hypede stykke wearable tech, de faktisk har solgt.
22.07.2015 ∙ af Redaktionen
Foto: Hvor salget af Apple Watch ikke er prangende, har firmaet succes med sine nye iPhone-modeller (Scanpix).

Hvis Apple-watches havde været en stor salgssucces, ville teknologi-giganten næppe have undladt at fortælle offentligheden om det i forbindelse med gårsdagens offentliggørelse af regnskabet for tredje kvartal. Det skriver teknologimagasinet Wired, der samtidig fortæller, at Apple-watch er blevet rubriceret i samme kategori som iPods, Apple TV, Beat hovedtelefoner og andre accessories.

LÆS OGSÅ: “Tatoveringer tager pippet fra wearables”

Helt sort ser det dog næppe ud med salget af Apple Watches. Fortjenesten i produktkategorien ”Andet” er steget fra 1, 7 milliarder dollar til 2,6 milliarder dollars siden sidste kvartal.

Det får Wired til at konkludere, at det meget hypede stykke wearable tech formentlig har bidraget positivt til Apples bundlinje, selvom det ikke er blevet den salgssucces, Apple synes at have satset på.

Kilde: Wired