Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Økonomi, Udland

Det digitale luksusmarked vil nå tredoblede vækstrater i 2025

Ifølge McKinsey & Co. vil tredoblingen af vækstraterne på det digitale luksusmarked i løbet af de næste 10 år føre til en omsætningsstigning på 400 procent indenfor modesektoren.
Ifølge McKinsey & Co. vil tredoblingen af vækstraterne på det digitale luksusmarked i løbet af de næste 10 år føre til en omsætningsstigning på 400 procent indenfor modesektoren.

Det amerikanske konsulentfirma McKinsey & Co. har netop offentliggjort en rapport, som kortlægger udviklingen på det digitale luksusmarked. Resultaterne viser, at online salg bliver et nøgleområde for luksusindustrien. For selvom online salg på nuværende tidspunkt står for seks procent af luksusindustriens samlede salg, vil det tal vokse til 18 procent over de næste 10 år. Omsætningen på de digitale luksuskanaler er derfor også sat til at stige med svimlende 400 procent – fra 104 milliarder kroner i år til 522 milliarder kroner i 2015. Det skriver Womens Wear Daily.

Internetvanerne driver væksten

Ifølge partner i McKinsey og Co., Nathalie Remy, er den eksplosive udvikling blandt andet et resultat af luksusforbrugernes internetvaner.

”Vi ved, at luksusforbrugerne både er meget internetkyndige og meget aktive på sociale medier. 80 procent besøger sociale medier mindst én gang om måneden, mens 25 procent gør det på en daglig basis. Ligeledes uploader to ud af tre luksusbrugere indhold mindst én gang om måneden, mens 15 procent uploader indhold hver dag,” siger Nathalie Remy til Womens Wear Daily.

LÆS OGSÅ: ”Net-a-Porter Group præsenterer overskud for første gang i fem år”

Hun understreger samtidig, at den digital synlighed ikke kun genererer online salg, men at det også smitter af på salget i fysiske butikker. For omkring en tredjedel af alle offline salg er påvirket af internettet, hvorfor samspillet mellem salgskanaler også spiller en vigtigt rolle i luksusmarkedets samlede omsætning.

Kilde: Womens Wear Daily