Allsize udvider med et nyt herrebrand i standardstørrelser
Den danske tøjkoncern Allsize, der har en markedsledende position indenfor big and tall-segmentet i Europa, har nu lanceret et herretøjsmærke i standardstørrelser. Formålet er at give de succesrige virksomhed et ben mere at støtte på.Med herretøjsmærker som North 56°4, Aero Sport og Replika Jeans Cph har den danske tøjkoncern Allsize formået at skabe sig en stærk position indenfor tøjindustriens såkaldte big and tall-segment. For ikke nok med at den danske virksomhed er markedsledende i Europa, så vinder de også indpas i USA, mens de også skabt et stabilt fodfæste på markeder som Australien, Rusland og Mellemøsten.
LÆS OGSÅ: “Carmakoma lander endnu en amerikansk luksusgigant”
”Det går rigtigt godt for Allsize på tværs af vores markeder. Vi lægger på nuværende tidspunkt i en god millionomsætning, og forventningen er yderligere vækst – især med henblik på vores nylige indtræden på det amerikanske marked og dets store potentiale,” siger Allsize’ administrerende direktør Ole Dam til Fashion Forum.
Nyt brand skal styrke forretningen
Allsize’ har siden grundlæggelsen haft sin kerneforretning i big and tall-segmentet, men vil med lanceringen af det nye herretøjsmærke, Kashmir Black Label Cph, også favne et nyt område – standardstørrelser. For når Allsize’ sælgere var ude hos kunder, blev de ofte spurgt, om de ikke også lavede tøj i standardstørrelser. Det var derfor nærliggende at imødekomme efterspørgslen og muligheden for yderligere vækst.
LÆS OGSÅ: “Dansk herremærke på bøjlerne i Macy’s”
”Kunderne så et potentiale for vores design til andre forbrugersegmenter. Derfor har vi længe overvejet at starte et sådan brand op – både for at imødekommer kunderne, men også fordi det kan give Allsize et ben mere at støtte på,” siger Ole Dam.
Allsize blev grundlagt i 1998.