Hummel klæder festivalgæster på i den gode sags tjeneste

Sportstøjsvirksomheden er gået sammen med Roskilde Festival om en limited kollektion af tøj og sneakers, der skal promovere Hummels velgørende aktiviteter på festivalpladsen.
24.06.2015 ∙ af Redaktionen
Foto: Hip hop-artisten Lord Siva agerer kampagneambassadør for kollektionen (Hummel).

Spritnye sneakers, støv og i værste fald silende regn forbinder man ikke ligefrem med hinanden. Ikke desto mindre har Roskilde Festival efterhånden forvandlet sig til lidt af et modeforum, hvor streetstylefotografer snubler over hinanden i forsøget på at fange festivalens bedstklædte, mens kendte brands sælger tøj i pop-up butikker ved siden af madboder og Mojito-branderter. Hummel har imidlertid taget skridtet videre og lanceret sin helt egen kollektion til Roskilde Festival.

For andet år i træk præsenterer sportstøjmærket nemlig en kollektion, bestående af fem stykker unisex-tøj og et par sneakers. Og selvom formålet er at klæde festivalgæsterne praktisk men pænt på, handler det også om den gode gerning. Kollektionen er nemlig – ifølge Hummel – en vigtig del af virksomhedens projekt ”Orange Karma”, der er en række sportsaktiviteter på festivalen, som på forskellig vis støtter om velgørende projekter.

”Vi er rigtig glade for at kunne præsentere endnu en Orange Karma kollektion for Roskilde Festival, der dette år er inspireret af 90’ernes street style og nogle af de mest ikoniske Hummel-designs fra samme årti. Derudover kan vi i tæt partnerskab med Roskilde Festival igen i år præsentere en række Orange Karma-sportsaktiviteter, der understøtter og viser vores stærke tro på, at vi sammen kan ændre verden gennem sport og musik”, siger Hummels nordiske marketingchef Morten Lund.

”Orange Karma”-kollektionen bliver både solgt på Roskilde Festival og onlie på Hummels egen hjemmeside.