Ny ledelse skal gøre Abercrombie and Fitch relevant igen
To nye vitale ansættelser hos Abercrombie and Fitch skal styre modemærket mod en lysere fremtid. Det drejer sig om den nye kreative direktør for kommunikation Katia Kuethe og den nye chefdesigner for herrekollektionen Aaron Levine.Den nye kreative direktør for Abercrombie and Fitch’s marketingsafdeling Katia Kuethe kommer fra en stilling som kreativ direktør for bladet Lucky, og har stor erfaring med at kommunikere til det unge segment, som Abercrombie and Fitch sigter efter.
LÆS OGSÅ: “Abercrombie & Fitch i hård modvind”
Katia Kuethes største udfordring bliver ifølge Fashion-United at markedsføre Abercrombie and Fitch til et segment, som i forvejen er domineret af lavprismærker som H&M og Forever 21. Mærket har i forvejen et ry for at sælge samme type af produkter som førnævnte mærker, men til en meget højere pris.
Det skal den nye designchef for herrekollektionen råde bod på. Aaron Levine har senest arbejdet som vice president for herretøjsdesign hos Ralph Laurens datterselskab Club Monaco, og skal nu opdatere Abercrombie and Fitch’s kollektioner og bidrage med friske input.
LÆS OGSÅ: “Kontroversiel direktør forlader Abercrombie & Fitch”
Modemærket, som er kendt for at have kontroverser og skandaler i porteføljen, er i gang med aktivt at forbedre sit image. I første omgang skete det med den tidligere administrerende direktør Michael Jeffries’ afsked i 2014, som følge af stagnerende salgstal, nedadgående profit, utilfredse investorer og kontroversiel markedsføring.
LÆS OGSÅ: “Abercrombie & Fitch lemper skønhedskrav til ekspedienter”
Siden har Abercrombie and Fitch også lempet på det meget omdiskuterede skønhedskrav, som mærket havde til ekspedienterne. Ifølge Michael Jeffries skulle disse krav medvirke til at tiltrække mennesker, der ser godt ud, og som i sidste ende skulle være Abercrombie and Fitch’s målgruppe.
Ifølge Fashion United er omrokeringerne i ledelsen kun blandt de første forandringer ud af mange kommende tiltag.