Miinto fremlægger rekordregnskab

Tekniske forbedringer og en velfungerende kampagnestruktur er blandt de forskellige faktorer, der har resulteret i, at Miinto i år kan præsentere en omsætning på over 300 millioner kroner.
19.06.2015 ∙ af Redaktionen
Foto: Miinto blev grundlagt i 2009 af blandt andre Konrad Kierklo, der i dag er virksomhedens administerende direktør (Collage af screendumps fra Miinto.dk og billede fra Wikipedia).

2014 har været et godt år for Miinto. Økonomisk set har det faktisk været det bedste nogensinde. Webshoppen har netop præsenteret sit årsregnskab, der fremlægger en omsætning på over 300 millioner kroner og et driftsoverskud i Skandinavien på 1.8 millioner kroner. En bemærkelsesværdig forbedring i forhold til sidste år, hvor der nederst i regnskabet med røde tal stod – 24 millioner kroner.

Administrerende direktør Konrad Kierklo er tilfreds med resultaterne som han giver konverteringsrater og annonceringseffektivitet æren.

”Vi er glade for 2014-resultatet. Det er en konsekvens af, at vi i 2014 formåede at søsætte en række tekniske forbedringer og innovationer på både B2B og B2C-siden, samt at vi fik en fungerende kampagnestruktur på plads for hele vores sortiment. Helt konkret har vi løftet vores konverteringsrate væsentligt på tværs af stort set alle kilder samt forbedret os til en billigere gennemsnitlig klikpris på vores betalte kanaler. Det giver tilsammen vækst og en billigere kundehvervningspris,” forklarer Konrad Kierklo forud for regnskabets endelige offentliggørelse i en udtalelse. Han tilføjer desuden, at man har fokuseret på at optimere drift og organisation uden at påvirke væksten. Det har blandt andet betydet, at Miinto har insourcet lokale teams til kontoret i København.

LÆS OGSÅ: ”Miinto vækstede 300 procent i julen”

Over 2000 retailere er tilknyttet Miinto’s webshop, der sælger mere end 100.000 produkter.