Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Økonomi

Pompdelux ændrer i ledelsen og styrker vækstplanerne

Efter ni år som medejer af det danske børnetøjsmærke Pompdelux har Pia Holmen Møller valgt at forlade virksomheden. Det betyder, at mærkets anden ejer, Marianne Hoffmann Dyrbøl, overtager det fulde ledelsesansvar.
Efter ni år som medejer af det danske børnetøjsmærke Pompdelux har Pia Holmen Møller valgt at forlade virksomheden. Det betyder, at mærkets anden ejer, Marianne Hoffmann Dyrbøl, overtager det fulde ledelsesansvar.

Det danske børnetøjsmærke Pomdelux, der i tre år er blevet kåret som Gazelle-virksomhed, vil fremadrettet have en anden ledelsesstruktur. For den ene halvdel af mærkets ejer-duo, Pia Holmen Møller, har valgt at søge nye udfordringer efter ni år i virksomheden. Det betyder, at mærkets anden ejer, Marianne Hoffmnn Dyrbøl, har købt hendes andel og nu har det fulde ansvar for virksomhedens videre færd. Varetagelse af den daglige drift vil dog foregå i samarbejde med en ledelsesgruppe bestående af mærkets økonomichef Dennis Ejlersen og salgs- og marketingschef Torben Lynge Overgaard.

Markedsekspansion og digital optimering

Udover den nye ledelsesstruktur fremlægger Pomdelux også ekspansionsplaner og en ny digital strategi. For Marianne Hoffmann Dyrbøl vil styrke væksten udenom de nordiske nøglemarkeder og derfor fokusere på lande som Holland, Tyskland, Østrig og Schweiz. Derudover er ambitionen at optimere kundernes digitale købsoplevelse og derigennem sætte en ny branchestandard.

”Jeg glæder mig til, sammen med vores mange dygtige og engagerede medarbejdere, at udvikle virksomheden og gøre den til en endnu større succes. Dette skal ske gennem et endnu stærkere fokus på vores kunders behov og ved at videreudvikle det, vi er gode til, nemlig, med høj etik og et skarpt fokus på CSR, at skabe veldesignede og kvalitetsbetonede produkter til en overkommelig pris,” siger Marianne Hoffmann Dyrbøl i en pressemeddelelse.

LÆS OGSÅ: “Børnetøjsmærke vil opjustere deres CSR-kommunikation”

“Vi har en forretningsmodel i dag, hvor vi gennem vores Shopping Advisors er meget tæt på kunderne – ja i praksis sidder vi i deres stuer – og har dermed et virkelig godt billede af hvilke behov og ønsker, de har. Den viden vil vi bruge i udviklingen af en ny digital platform, som skal bringe os endnu tættere på vores kunder og forstærke deres positive oplevelse af Pompdelux og værdien af vores produkter,” siger Marianne Hoffmann Dyrbøl i en pressemeddelelse.

Pompdelux blev grundlagt i 2006, og havde i 2014 en bruttofortjeneste på 55 millioner kroner.