American Apparel har betalt 29 millioner for at ende chikane-søgsmål

Sidste år blev American Apparels stifter Dov Charney fyret på grund af sager om chikane I går kom det så frem, at det amerikanske mærke har betalt 29 millioner kroner (4,5 millioner dollars) for at sække et punktum ved fire af sagerne.
12.06.2015 ∙ af CAK
Foto: Udover at have betalt en millionstor sum for at lukke en række chikane-anklager, vil American Apparel også skrue ned de udfordrende kampagner, som stifter og tidligere administrerende direktør Dov Charney, lancerede i stor stil (flickr).

Sexchikane, overfald og bagvaskelse er blandt nogle af anklagepunkterne i de søgsmål, der siden juni sidste år har været rettet mod American Apparel-koncernen, dets grundlægger Dov Charney og en række bestyrelsesmedlemmer. Fire af sagerne er dog afsluttet, efter at American Apparel fra oktober 2014 til februar i år samlet har ubetalt 29 millioner kroner (4,5 millioner dollars) i voldgift.

Mindre sex i fremtiden

Udover den millionstore voldgiftssum vil American Apparel fremadrettet skrue lidt ned for de sexede og udfordrende kampagner. For i en ny større handlingsplan fortæller American Apparel deres investorer, at man vil forny brandet med et billedsprog, der i højere grad spiller på positivitet, inklusion og social bevidsthed.

LÆS OGSÅ: ”Abercrombie & Fitch lemper skønhedskrav til ekspedienter”

Den administrerende direktør for American Apparel fastslår dog, at mærket stadig vil beholde sin kant – dog uden at være anstødelig.

Kilde: Los Angeles Business Journal, Business of Fashion