Guldknappen: Gestuz med i opløbet på skærpet udtryk

Gestuz er nomineret til Alt for Damernes designpris Guldknappen, og oplever vækst og stigende interesse fra forbrugerne. Den stigende succes skyldes, at mærket har skåret deres DNA helt ind til benet.
11.06.2015 ∙ af JKGF
Foto: Gestuz har skåret deres brand identitet ind til benet, men bibeholdt den originale rock-chic attitude, som de er kendt for (Gestuz).

I løbet af de sidste to år har Gestuz strammet op i deres designunivers og dermed fået et meget tydeligere image. Det er forklaringen på, at modemærket uden egne butikker oplever vækst og popularitet ifølge kreativ direktør Sanne Sehested Nielsen.

”Vores designstrategi har taget en drejning indenfor de sidste to år. Vores udtryk favner mindre bredt, men det har aldrig ramt bredere. I stedet for at forsøge at ramme alle har vi skærpet vores design DNA, og nu er folk ikke i tvivl om, hvem vi er,” siger Sanne Sehested Nielsen til Fashion Forum.

Pressen kigger med

Ifølge den kreative direktør har pressen aldrig fulgt så meget med, som de gør nu, og senest er Gestuz også blevet nomineret til Alt for Damernes pris Guldknappen.

”Det er en kæmpe stor anerkendelse, og vi er meget beæret over det. Ikke mindst fordi det er et flot selskab, vi er i (Wood Wood og Ganni er de øvrige nominerede, red). Det betyder også, at den process, vi har været igennem på det sidste, giver resultater, og at det bliver bemærket,” siger Sanne Sehested Nielsen.

Butiksplaner i fremtiden

Gestuz adskiller sig en smule fra de andre nominerede mærker, ved at de ikke har egne butikker. Butikkerne spiller som regel en stor rolle i forbrugernes opfattelse af mærkets værdier.

”Vi arbejder i øjeblikket på at udvikle en shop in shop, og i fremtiden vil vi også tænke butik. Men indtil nu taler kollektionerne for sig selv. Det går godt med kunderne og vi har vækst i butikkerne,” siger Sanne Sehested Nielsen.

Der kan stadig stemmes på, hvem vinderen af Guldknappen skal være indtil uge 26. Det sker på Alt for Damernes hjemmeside lige her.