Anne Sofie Madsen satser stærkt på det internationale marked

Som led i en ny strategi, der skal resultere i øget internationalt salg, lancerer designeren en pre-spring resortkollektion, hvis designs trækker i en mere kommerciel retning.
08.06.2015 ∙ af Redaktionen
Foto: Resort-kollektionen er inspireret af den klassiske trenchcoat og interiørdesign fra 80’ernes natklubber med discokugler og spejlvægge (Anne Sofie Madsen).

Anne Sofie Madsen har allerede slået sig fast på den danske modescene med sin håndværksmæssige kunnen og grafiske udtryk. Nu vil hun bjergtage resten af verden. Som led i en international strategi, der blev markeret ved hendes succesfulde showdebut ved seneste modeuge i Paris, lancerer hun i denne måned en pre-spring resortkollektion i New York. Designeren håber, at kollektionen resulterer i et øget internationalt salg i især USA:

“Da jeg jo viser to gange årligt i Paris, føles det helt naturligt at lancere denne nye kollektion i New York. Allerede nu har jeg gode butikker her i byen samt på vestkysten i L.A. Planen er naturligvis at komme til at sælge flere steder i USA,” fortæller Anne Sofie Madsen.

Mere kommercielle og enkle designs

Anne Sofie Madsen har valgt at kreere resortkollektionen i stedet for en diffusion-linje, der er en form for undermærke med tøj til billigere priser, som mange luksusmærker lancerer – for eksempel Pradas Miu Miu. Designerens brand er nemlig endnu ikke stærkt nok til at bære to linjer, forklarer hun:

“For at bygge videre på mit brand, har jeg valgt at fokusere på en resortkollektion, fremfor en såkaldt diffusion-linje, da jeg føler, at mit mærke er for ungt til at kunne bære en sådan underlinje. Der er stadig mange aspekter indenfor min hovedkollektion, som jeg ønsker at udforske. Resort giver mig en mulighed for at lave mere kommercielle og enkle designs til levering mellem de to hovedsæsoner,” siger hun.

Anne Sofie Madsens tøj er blandt andet at finde i Milano, Rom, London, Los Angeles og New York.