Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Økonomi

Ekstra kollektion gav Baum und Pferdgarten et boost på bundlinjen

Baum und Pferdgarten kommer ud af 2014 med en styrket bundlinje. Det skyldes blandt andet en omstrukturering af kollektionerne, som har resulteret i at de i 2014 havde en ekstra kollektion på salgsstativerne.
Baum und Pferdgarten kommer ud af 2014 med en styrket bundlinje. Det skyldes blandt andet en omstrukturering af kollektionerne, som har resulteret i at de i 2014 havde en ekstra kollektion på salgsstativerne.

Det danske dametøjsmærke Baum und Pferdgarten kan glæde sig over regnskabsåret 2014, som viser en stigning på to millioner kroner i forhold til året før. Resultatet for 2014 havner nemlig på 5,6 millioner kroner efter skat mod 3,6 millioner kroner i 2013.

”Der er i øjeblikket fremgang på alle vores kanaler og markeder, så vi har i højere grad formået at lave et produkt, som falder i forbrugernes smag,” fortæller Henrik Ellebæk Steensgaard, som er administrerende direktør for Baum und Pferdgarten.

Omstrukturering af kollektion booster væksten

Gennem den seneste tid har Baum und Pferdgarten gennemgået en omlægning af deres kollektionsstruktur. I stedet for at lancere ‘High Summer’ og ‘Christmas’-kollektioner, lancerer de nu pre-kollektioner, som generelt er mere brugt i branchen. På den måde håber Baum und Pferdgarten at imødekomme de udenlandske indkøberes handelscyklus.

”Vores nye infrastruktur skal følge den internationale trend, og det er for, at man i højere grad kan give forhandlerne længere tid, til at sælge produkterne,” siger Henrik Ellebæk Steensgaard.

Overgangen fra ‘High Summer’ og ‘Christmas’ – kollektioner til pre-kollektioner, har nemlig betydet, at der ekstraordinært har været en kollektion mere i 2014 under overgangsfasen. Det øgede antal produkter har således bidraget til den styrkede bundlinje.

Mindre vækst til næste år

Selvom Henrik Ellebæk Steensgaard forventer en fornuftig vækst til næste regnskabsår, regner han med, at den bliver lidt mindre end den fra 2014. Det sker som følge af lanceringen af den ekstra kollektion i 2014.

”Vi regner med, at fremgangen bliver mere moderat, og det skal skal ses i lys af, at vi netop er vokset meget i de seneste år i forbindelse med overgangsfasen,” siger Henrik Ellebæk Steensgaard til Fashion Forum.

Baum und Pferdgarten forventer desuden, at den stigende kurs på USD, vil have en negativ effekt på overskuddet i 2015 sammenlignet med 2014.