Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Navne, Udland

Her er vinderne af E-handelsprisen 2015

11 danske virksomheder kan nu bryste sig af at være vinder af E-handelsprisen 2015 og blandt dem er der danske modevirksomheder at finde.
11 danske virksomheder kan nu bryste sig af at være vinder af E-handelsprisen 2015 og blandt dem er der danske modevirksomheder at finde.

Knap 700 gæster fra den danske e-handelsverden var i går aftes samlet på Tivoli Hotel i København for at hylde vinderne af E-handelsprisen 2015. Alle finalister havde markeret sig stærkt på nettet det seneste år, og der var både velkendte og helt nye virksomheder fra mange forskellige brancher i feltet.

”Det var været igen i år været svært arbejde for juryen for årets finalister er vildt dygtige, entusiastiske og der er mange spændende forretningsmodeller. Så ud over de helt rigtige vindere, så er der også diplomer til nr. 2 og 3 i hver kategori, for de har også markeret sig stærkt,” siger administrerende direktør i Foreningen af Danske Internet Handlende (FDIH) Annette Falberg.

Hun understregede den grænseløshed, der kendetegner e-handel, der jo netop ikke er afhængig af en fysisk butik.

“Der er skarp konkurrence inden for e-handel, ikke mindst på tværs af grænserne, men konkurrencen viser klart, at Danmark har masser af dygtige e-handlere, der tager konkurrencen op,” slog hun fast.

Her er de placeringer, som de nominerede modevirksomheder fik:

The Cloak Room fik en 2. Plads i kategorien Bedste B2C-virksomhed – online omsætning under 30 millioner kroner. De blev slået på målstregen af børneskobutikken Growingfeet.

Sportsmaster vandt kategorien Bedste omni-channel-virksomhed.

”– SportMaster har opnået flotte resultater, fordi de har forstået, at omnichannel ikke blot handler om at udvikle online adgang til kunderne, men at skabe et nyt syn på kunderne for alle i kædens butikker, hvor alle forstår, at de mange kanaler hjælper og fremmer det samlede resultat for SportMaster som virksomhed,” lød det blandt andet i juryens begrundelse.

IC Group og Stibo Systems vandt kategorien Bedste e-handelscase.

”– Løsningen STEP vidner om professionalisme, effektivitet og et produkt, der gør en forskel hos IC Group for deres 3 store modebrands. Alt indhold, arbejdsprocesser, sprog, billeder, design tegninger, kataloger og meget mere, styres fra én platform og alt kan publiceres, hvor det passer. Juryen er meget imponeret,” sagde juryen blandt andet i sin motivation.

Du kan læse mere om vindere og nominerede her og her.