Ganni omstrukturerer PR med to nye ansættelser

Det danske dametøjsmærke Ganni vil fra juni varetage deres PR-aktiviteter internt, og har derfor ansat en showroom manager samt en projektleder og marketingkoordinator.
22.05.2015 ∙ af CAK
Foto: Ganni tager deres PR in-house, og har i den forbindelse ansat 26-årige Josephine Bredsted og 28-årige Emilie Wørlich Franck i nyoprettede stillinger (privatfoto).

Som følge af kontinuerlig vækst og et stærkt ståsted som brand har det danske brand Ganni valgt at stoppe samarbejdet med Noise PR og i stedet tage deres PR in-house per 1. juni. Ifølge PR og marketingschef Helene Skytte skal den nye struktur bidrage til et tættere samarbejde med medierne og en styrket overlevering af brandets univers.

”In-house PR skal skabe et tættere og mere tillidsfuldt forhold til pressen og gøre det muligt for pressen at opleve Gannis unikke DNA,” siger Helene Skytte i en pressemeddelelse.

LÆS OGSÅ: “Ganni præsenterer positivt årsregnskab”

Den nye struktur har også betydet et behov for nogle nye og erfarne kræfter, det er at løfte opgaven. Derfor har Ganni ansat 26-årige Josephine Bredsted i en ny stilling som showroom manager og 28-årige Emilie Wørlich Franck som projektleder og marketingskoordinator. De to kvinder har begge tidligere erfaring indenfor PR- og kommunikationsfeltet. Josephine Bredsted har i tre år været Country Manager i Polhem PR og Emilie Wørlich Franck har tidligere været PR administrator i Hugo Boss.

Nye PR-bureauer i Sverige og USA

Det er ikke kun omstruktureringer, der præger Gannis kommunikative virke, for det danske brand udvider også på området med nye samarbejder på det svenske og amerikanske marked.

Det vil derfor fremadrettet være Patriksson Communication, der vil varetage Gannis svenske aktiviteter, mens stylist og freelance skribent på Refinery29, Jen Steele, vil tage sig af de presse-relaterede opgaver i USA.

LÆS OGSÅ: “Ganni ekspanderer til det amerikanske marked”

Ifølge Helene Skytte kommer ekspansionen som følge af en øget efterspørgsel på begge markeder, hvoraf Ganni især er blevet populær på de amerikanske sociale medier.

”Vi har det sidste år oplevet en øget efterspørgsel på kollektionsprøver fra den amerikanske presse, og Ganni har taget den amerikanske blogging-verden med storm,” siger Helene Skytte i en pressemeddelelse.

Ganni er i år nomineret til Alt for Damernes Guldknappris.