H&M lancerer rekrutteringskampagne forud for massiv ekspansion

Svenske H&M vil i år ekspandere massivt på det amerikanske marked, og derfor har modekoncernen for første gang valgt at lancere en national rekrutteringskampagne i USA.
20.05.2015 ∙ af CAK
Foto: H&M satser stærkt på det amerikanske marked i 2015. Derfor har koncernen valgt sende en nationalt rekrutteringskampagne ud i USA (Wikipedia).

H&M slog i deres seneste årsrapport fast, at der i 2015 ville være fokus på markedsekspansioner – både på nye, men specielt også på etablerede markeder. Det er nemlig målsætningen, at H&M i år vil åbne hele 61 nye butikker på det amerikanske marked. Det betyder, at det samlede antal butikker vil stige fra 361 til 422. Det skriver Fashionunited.

LÆS OGSÅ: “H&M vokser og vokser i ny årsrapport”

For at nå målsætningen har H&M for første gang valgt at lave en national rekrutteringskampagne til det amerikanske marked. Kampagnen går under navnet ’Place of Possible’ og er fortrinsvist rettet mod et yngre segment, der ønsker at gøre karriere i modebranchen. Selve indholdet af kampagnen består derfor af en række medarbejdere, der hver især fortæller om deres karriereveje med H&M.

LÆS OGSÅ: “H&M runder 100 butikker i Danmark”

Kampagnen blev lanceret i forbindelse med den snarlige åbning af H&Ms til dato største butik i New York. Butikken åbner den 20. maj.

Kilde: Fashionunited