Kaufmann nomineret til årets e-handelspris for sin omni-channel løsning

Den danske tøjvirksomhed Kaufmann er finalist til e-handelsprisen ’Bedste omni-channel virksomhed’. Ifølge deres e-commerce manager er finalistpladsen er resultat af fem års arbejde med strategi og udvikling af den digitale platform.
13.05.2015 ∙ af CAK
Foto: Kaufmann har haft så stor succes med deres omni-channel-strategi, at de nu er finalist i e-handelsprisen 'Bedste omni-channel virksomhed' (Kaufmann).

Datoen er den 7. maj, og klokken er 15:00. Kaufmanns e-commerce manager Ulrik Egede Larsen har netop sagt farvel til juryen efter en halv times præsentation af det, Kaufmann kan på tværs af sine salgskanaler. For Kaufmann er for første gang nomineret til e-handelsprisen ’Bedste omni-channel virksomhed’ – og det er lidt af en milepæl for den 107 år gamle tøjvirksomhed.

LÆS OGSÅ: ”Modevirksomheder nomineret til årets e-handelspriser”

”Det her er på mange måder kulminationen på den digitale strategi, vi iværksatte for fem år siden. For allerede dengang stod det klart for os, at synergien mellem de digitale og fysiske salgskanaler ville blive essentiel for kundeoplevelsen og salgsoptimeringen. Vi har derfor brugt de sidste år på at skabe det omni-channel set-up, som vi nu bliver bemærket for,” siger Ulrik Egede Larsen stolt og smilende til Fashion Forum.

Kunden, kommunikation og konstant arbejde

Omni-channel har gennem det sidste år været et af detailhandlens største buzzwords, og snakken går derfor ofte på, hvordan man skaber de bedste vilkår for den mest optimale praksis. Ifølge Ulrik Egede Larsen skal man tænke – kunden, kommunikation og konstant arbejde.

”Kunderne er det ultimative omdrejningspunkt, for det er deres adfærd og data, der skaber pejlemærker, der guider os mod at skabe den bedste kundeoplevelse på tværs af vores salgskanaler.

Derudover er det også vigtigt, at man forstår at håndtere kundedataene og kommunikere det videre til sine medarbejdere – både online, men især også offline. Vi arbejder meget med, at vores butikspersonale kan se sammenhængen mellem den fysiske butik og vores webshop. Det kræver en kontinuerlig strøm af intern kommunikation mellem kanalerne, og det er en nødvendighed, selvom det til tider er en tidskrævende proces,” siger Ulrik Egede Larsen og understreger, at omni-channel aldrig vil være et nemt arbejdsområde.

LÆS OGSÅ: ”Omnichannel er en mulighed – ikke en trussel”

”Når man arbejder med omni-channel og e-handel generelt, kan man ikke tillade sig at stå stille og tro, at man har nået sit mål. For det digitale landskab ændrer sig konstant, og man skal derfor være omstillingsparat overfor de nyeste strømninger. Det sidste nøgleord i omni-channel er derfor uden tvivl kontinuerligt og hårdt arbejde,” siger Ulrik Egede Larsen.

Om Kaufmann ender med at vinde prisen som ’Bedste omni-channel virksomhed’ vil blive afgjort den 21. maj.