Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Net-a-Porter lancerer deres eget sociale netværk

Webbutikken vil være foran i den digitale udvikling og har derfor skabt deres eget shopping-netværk for kvinder verden over.
Webbutikken vil være foran i den digitale udvikling og har derfor skabt deres eget shopping-netværk for kvinder verden over.

Asos, Urban Outfitters og Selfridges har netop offentliggjort, at kunder fremover vil have mulighed for at shoppe varer via virksomhedernes Instagram-profiler. Men det er ikke nok for Net-a-Porter. Webshopgiganten lancerer den 13. maj sit eget sociale netværk.

Netværket er en naturlig forlængelse af Net-A-Porters webunivers, lyder det fra virksomhedens grundlægger Natalie Massenet, der ønsker at gå foran i den digitale udvikling:

”Digital innovation står ikke stille, og det gør vi heller ikke. Vi glæder os til at lancere verdens første mobile sociale netværk indenfor luksusshopping, hvor moderigtige digitale kvinder verden over kan forbindes og nyde en ukompliceret shoppe-oplevelse på tværs af alle digitale apparater. De sociale mediers og modebloggenes opstigning har vist os, at kvinder verden over er inspirerede af hinandens stil og tøjskabe. Net Set (appen, red.) er til mobiler i 2015 hvad Net-A-Porter.com var til computere i 2000,” fortæller hun til The Telegraph.

LÆS OGSÅ: “Yoox og Net-A-Porter sætter skub i det digitale luksusmarked” 

App’en er døbt Net Set – inspireret af jet set-begrebet – og vil give brugerne mulighed for at shoppe, dele deres stil og inspiration samt interagere med ligesindede forbrugere, designere og brands. Net Set har ligeledes et moderåd bestående af internationale stilikoner, der skal opmuntre brugerne til at shoppe bestemte items og give kunderne en følelse af, at de er på shoppingtur sammen.

Kilde: The Telegraph