Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Økonomi

Status quo gav børnetøjsvirksomhed succes

Brands4Kids kan præsentere et positivt årsregnskab i vækst. De fokuserer på deres kernekompetencer og holder fast i deres forretningsstrategi.
Brands4Kids kan præsentere et positivt årsregnskab i vækst. De fokuserer på deres kernekompetencer og holder fast i deres forretningsstrategi.

Normalt plejer man at sige, at der skal udvikling til for at skabe vækst på bundlinjen. Det gør sig imidlertid ikke gældende for børnetøjsvirksomheden Brands4Kids. De er kommet igennem året med forbedrede resultater, men har holdt sig til det, de plejer. Firmaets egenkapital er steget fra 8,3 millioner kroner i 2013 til 12,6 millioner kroner i 2014, ligesom årets resultat efter skat ligger på 3,6 millioner kroner mod 2,7 millioner koner i 2013.

”Vi koncentrerer os om det, vi er gode til. Vi bruger mange kræfter på at servicere vores kunder, og vi har holdt fast i vores strategi om at være førende indenfor børnetøj. Derudover har vi passet på vores omkostninger,” fortæller direktør i Brands4Kids, Erik Andreæ, til Fashion Forum. Han tilføjer, at det har været en fordel at have flere brands, så virksomheden ikke har været økonomisk afhængig af blot et enkelt.

Brands4Kids ejer mærkerne Pippi, CeLaVi, Mala og Minymo. Per februar 2015 overtog de også mærkerne MeToo og Next Level fra det tidligere Spirit Wholesale.

Den Herning-baserede børnetøjsvirksomhed udvikler og markedsfører tøj til børn i alderen 0-12 år.