I sidste måned overtog Intersports største aktionær, OBI Sport, driften af kæden. I forbindelse med fusionen fortalte sportsvirksomhedens administrerende direktør Peter Lau Larsen, at man fremover vil fokusere særligt meget på markedsføring. Nu kan direktøren præsentere Line Lip som ny marketingschef for Intersport Danmark, OBI Sport og OBI’s samlede koncepter. Det skriver bureaubiz.dk.

Line Lip har siden oktober været marketingschef for Intersport, men får nu ansvaret for de fusionerede marketingsafdelinger. Det giver anledning til en ny strategi:

“Vi er ved at lægge en ny strategi for marketing og har givet hinanden håndslag på at kaste samtlige bolde i luften. Det ligger fast, at vi blandt andet skal høste synergi-effekten ved at slå to marketingafdelinger sammen, og vi skal også drage større fordel af at være en del af Intersport-kæden med 5.500 butikker på verdensplan. Det giver adgang både til internationale kampagner og til sportsstjerner. Og vi skal være betydeligt bedre digitalt funderet,” fortæller Line Lip til bureaubiz.dk.

LÆS OGSÅ: “Intersport ekspanderer med 50 nye butikker” 

Hun fortæller desuden, at marketingsbudgettet ligger på 30 millioner kroner. De skal blandt andet bruges på at opdatere Intersports klub og digitalisere platforme. Intersport oplyser på deres hjemmeside, at de har en samlet omsætning på godt en milliard kroner.

Line Lip tiltræder stillingen som marketingschef per 1. maj.