Træ, messing, lyse farver og luftighed. Det er nogle af de ting, der kommer til at kendetegne Bestseller-brandet Selecteds nye flagskibsbutik, der åbner den 26. marts i Frederiksberg Centrets nybyggede tredje etage.

Dermed adskiller den nye butik sig markant fra Selecteds 14 øvrige butikker landet over, der har et mere konventionelt rumdesign.

”Vi mener, at naturlige materialer – og et veldefineret koncept – giver en bedre og mere ægte oplevelse for kunden. Men det handler ikke alene om æstetik,” siger Martin Jack Busk, der er Expression Manager.

Ifølge Selected handler det nye koncept dog primært om at gøre butikken til en helstøbt oplevelse for kunden – hvor kunden er i centrum.

Med den nye butik vil Selected forsøge at tage højde for mænd og kvinders forskellige tilgange til tøjkøb.

Den 198 m2 store butik er inddelt i to zoner ud fra en antagelse om, at mænd vil have et hurtigt overblik, hvor kvinder ofte gerne vil gå på jagt. Derfor mødes mændene af et stort åbent rum, der emmer af maskulin atmosfære. Kvinderne, derimod, kan se frem til en butik med feminine linjer, der er lige til at gå på opdagelse i, skriver Selected i en pressemeddelelse.