Seneste
Artikler
Podcasts
Jobs
Indland, Økonomi

Muuse Projects lander Barneys USA som kunde

Det danskejede designkollektiv har haft succes med en satsning tidligere på året, som skulle skabe fokus hos internationale indkøbere gennem en tre timer lang statisk præsentation af kollektionen i Paris.
Det danskejede designkollektiv har haft succes med en satsning tidligere på året, som skulle skabe fokus hos internationale indkøbere gennem en tre timer lang statisk præsentation af kollektionen i Paris.

Den nøjagtige størrelse på ordren ønsker administrerende direktør i Muuse Projects David Dencker ikke at komme ind på. Men han vil godt afsløre, der er tale om den største ordre, Muuse Projects nogensinde har fået.

”Når der er tale om Barneys New York, er det selvfølgelig en ordre af en vis dybde, der bliver lagt. Der ud over afspejler ordrens størrelse også, at der knytter sig nogle eksklusivaftaler til den,” uddyber han overfor Fashion Forum.

Han understreger, at aftalen med Barney’s har en vigtig strategisk og langsigtet funktion: Den skal åbne det amerikanske marked og bane vejen for flere ordrer.

LÆS OGSÅ: “Muuse Projects får international omtale”

Aftalen med Barneys skal dog ikke opfattes som en jackpot, der gør, at folkene bag Muuse Projects nu trækker sig tilbage for at nyde deres otium. Den satsning, der ifølge David Dencker har banet vejen for den amerikanske aftale, har nemlig ikke været billig.

”Da vi lavede vores præsentation, fløj vi vores 11 designere til Paris fra hele verden. Der ud over havde vi en lysdesigner på til at skabe den rette stemning omkring den stationære præsentation af kollektionen. Læg dertil leje af lokaler, catering og alt, hvad der nu hører sig til – og det på internationalt niveau,” uddyber han.

LÆS OGSÅ: “Muuse får ny identitet”

Formålet med præsentation i januar i år, var at blive omtalt i specifikke branchemedier for at vække indkøbernes interesse forud for modeugen i marts. Målsætningen var, at indkøberne allokerede budgetter til at købe Muuse Projects varer for, så de ikke først skulle lade sig friste, når de stod i Paris med en allerede udfyldt indkøbsliste i hånden. Bøgerne for det amerikanske marked lukkede for to uger siden. Nu afventer Muuse Projects de endelige ordrer fra Paris.

”Det er vores strategi at foretage en internationalisering. Med 15 – 16 medarbejdere i virksomheden er vi nødt til at vækste, og det kan vi kun i en passende hastighed, hvis vi kigger udenfor Skandinaviens grænser,” siger David Dencker.

Muuse Projects salg varetages af de international showrooms Rainbow Wave og CD Network og blev stiftet i 2012.