Bessie Jeans har et forretningsmission, der lyder ”Vi ønsker at producere de perfekte jeans” – og med resultaterne fra regnskabsåret 2014 tyder det på, at virksomheden også gør det effektivt. For det danske jeans-mærke har både styrket deres toplinje og deres bundlinje med henholdsvis 8,3 procent og 73,8 procent. Omsætningen er derfor steget fra seks millioner kroner til 6,5 millioner kroner, mens årsresultatet før skat er steget fra 613.000 kroner til 1,1 millioner kroner.

Det har siden grundlæggelsen 1985 været Bessie Jeans’ fokus at lave jeans til alle pasformer, og virksomheden laver derfor størrelser, der spænder sig fra en livvidde på 26 til 36.

LÆS OGSÅ: “Solidt regnskab fra JBS”

Derudover er virksomheden også engagerede i diverse CSR-initiativer, og går derfor højt op i ordentlige arbejdsvilkår for deres syersker, og at deres jeans er vaskede efter EU’s miljøregler for renselse og genbrug af vand.

Bessie Jeans er repræsenteret på det europæiske marked med Skandinavien og Benelux-landene som etablerede markeder og Schweiz, Tyskland, England og Irland som brandets nyere markeder.