Ved udgangen af 2014 blev alt glas, gummi og gips genanvendt fra Pandoras produktionsenhed i Thailand. Det viser smykkevirksomhedens årlige statusrapport om CSR.

LÆS OGSÅ: “Pandora møder forventningerne – og lidt til”

Dermed har Pandora sideløbende med sin kommercielle vækst fastholdt og videreudviklet sin ambition om ansvarlig forretningspraksis lige fra designfasen, over indkøb og produktion til markedsføring og salg af deres produkter, skriver virksomheden.

LÆS OGSÅ: “Nyt smykkebrand: Vi har brugt tre år på at finde bæredygtige leverandører”

“I 2014 fortsatte vi med at skabe et sikkert, sundt og udviklende sted at arbejde for over 11.400 mennesker, genanvendelsesgraden for vores industriaffald steg betydeligt, vi lancerede et nyt energieffektivt butikskoncept og nåede et nyt højdepunkt indenfor kompetenceudvikling – herunder mere end 380.000 udførte e-learning kurser”, siger Claus Teilmann Petersen, Vice President, Group CSR i en meddelelse.

Du kan læse hele Pandoras CSR-rapport ved at trykke her.