Siden Les Deux startede med at fremstille t-shirts i 2009, er det gået stærkt for brandet, og nu vil japanerne have fingrene i det danskdesignede tøj. Det er nemlig lykkedes mærket at lukke aftaler med japanske indkøbere under de seneste modeuger. Og det til trods for, at Les Deux ikke afholdt modeshow men i stedet har fokuseret på messeeksponering.

”Vi er synlige på  mange messer i verden. Den japanske interesse startede på messen i Paris. Derudover har vi været i Berlin, New York og København,” fortæller en af grundlæggerne bag mærket, Andreas von der Heide, til Fashion Forum.

Preppy attitude og benhårdt arbejde

Han tror, det er Les Deuxs unge, preppy attitude, der passer godt til den japanske stil. Designet kan dog ikke alene gøre det. Det kræver også hårdt arbejde.

”Det her er en kæmpe kadeau til vores team, der knokler røven ud af bukserne,” fortæller Andreas von der Heide.

Han tilføjer desuden, at det altid har været planen at gøre Les Deux internationalt store, hvorfor de i sin tid valgte et fransk navn frem for et dansk.