Efter at have haft et økonomisk dyk i 2010-2011, har Gant i Danmark formået at vende skuden med en ny, langsigtet strategi. Virksomheden har siden 2012 oplevet kontinuerlig vækst og fremviser et tilfredsstillende årsregnskab for 2014.

Bruttofortjenesten endte i 2014 på 15,6 millioner kroner mod 12,4 millioner kroner i 2013, hvilket er en stigning på 25 procent. Derudover havde virksomheden en stigning i årsresultatet på hele 80 procent fra 2,9 millioner kroner til 5,3 millioner kroner.

Femårsplan skal øge salget

Ifølge direktør Jens Schirmer skal årsagen findes i et bedre gennemsalg som følge af en ny vækststrategi.

”At vi kan fremvise så positivt et årsregnskab, hænger sammen med en ny strategi, som vi lagde for det danske marked for halvandet år siden. Strategien er en femårsplan, der består af tre trin for at øge gennemsalg. Det første trin er todelt og handler både om at gøre tiltag på vores kundeservicefront og i vores annoncering. Dét trin skød vi af sidste år, og det er frugten af dét arbejde, som vi nu høster,” siger Jens Schirmer til FashonForum og tilføjer, at næste trin vil blive iværksat til efteråret.

Jens Schirmer har haft Gant i Danmark siden 1983 med hovedkontor i Kongens Lyngby.