Chefdesigner hos Soulland, Silas Adler, har kreeret en to-go kop til kaffekæden Riccos. Det er startskuddet på et nyt samarbejde mellem Riccos og Soundvenue, der i løbet af året vil kuratere, at kunstnere designer et print til papkopperne. Hver anden måned kan koffeinglade kunder se frem til at drikke deres kaffe fra en ny kunstner.

Silas Adler har valgt at designe sit print med inspiration fra Soullands sommerkollektion:

“Printet er lavet af en collage med gamle reklamer og billeder fra Art Deco-perioden og optræder flere gange i vores SS15-kollektion, der har fået navnet “Deco”. Bevægelsen kom i kølvandet på første verdenskrig og løb frem til 1939. Det var en fascinerende periode, hvor folk byggede og designede farverigt og fantasifuldt uden det socialøkonomiske landskab in mente. Arkitektoniske milepæle som Chrysler-bygningen, Miami Beach og Rockefeller Center blev opført i perioden, der var et pusterum for den vestlige verden mellem to verdensomspændende krige,” fortæller han om designet.

Silas Adlers kop kan fås hos Riccos i februar og marts.