Seneste nyt fra modebranchen
Artikler
Podcasts
Jobs

Redgreen udvider med tøj til de små

Det danske brand Redgreen lancerer til sommer deres første linje af børnetøj under navnet Redgreen Kids.
Det danske brand Redgreen lancerer til sommer deres første linje af børnetøj under navnet Redgreen Kids.

Klassiske sømandstrøjer og duffelcoats har været en fast del af Redgreens varesortiment, og fra august kan de også fås i miniudgaver, når det danske mærke giver sig i kast med børnetøj i alderen 2-12 år. Ifølge Redgreens administrerende direktør Søren Hanssen kommer den nye udvidelse i produktporteføljen kommer sig af længere tids efterspørgsel fra eksisterende kunder.

”Redgreen har i den senere tid oplevet jævnlig efterspørgsel på netop børnetøj, blandt andet de trofaste kunder både online og i butikken, og derfor er timingen helt rigtig,” siger Søren Hanssen i en pressemeddelelse.

Redgreens målgruppe bevæger sig da også i et alder, hvor størstedelen har fået børn, og der er derfor en oplagt synergi mellem hovedmærket og den nye børnetøjslinje.

LÆS OGSÅ: E-handlen 2014: Her er de mest populære varekategorier

I forbindelse med Redgreen Kids har Redgreen indgået en licensaftale med Björna Brandhouse, der vil bistå med design, produktion, distribution og salg.