I onsdags åbnede en ny mastodont i messelandskabet – Bestseller United Cph. Fjorten af mærkets brands er samlet på TAP1, der ligner et shoppingcenter mere end en traditionel messe. I stedet for stande har man valgt at bygge små butikker, som set udefra er helt ens, men som indeni har forskellige udtryk. At binde brandsne sammen af ét visuelt design og stadig give plads til deres individuelle stil, understreger Bestsellers mål om både at give indkøberne en overordnet fortælling om Bestseller såvel som mærkernes egne historier.

”Bestseller er én stor familie, og det vil vi gerne vise på messen. Men vi har også hver vores niche og identitet,” fortæller Vila-designer, Lene Viuff, til FashionForum.

En ekstra indkøbsoplevelse

Lene Viuff håber, at en anderledes messestemning kan skabe en intim atmosfære for indkøberne. Derfor har Bestseller valgt at invitere bag kulisserne og lave en ”on stage”-fotoskydning i hallens ene ende. Her ser man modeller i make-uppen, fotografer i aktion og stylister med tøj fra alle fjorten brands. Idéen er at give indkøberne en backstage-følelse.

”Vi vil gerne give et indblik i vores arbejde. Og så skaber det energi og god stemning på messen. Vi har fået rigtig positiv feedback på det”, lyder det fra Birgitte Majlund, der arbejder med Bestsellers corporate identity.

De fleste brands er enige om, at denne messe skaber en ekstra oplevelse for indkøberne. En af sælgerne påpeger, at man andre steder skal ”betale 50 kroner for en lille bitte bolle, mens man her får gratis kaffe og croissanter.”

De indkøbere, FashionForum har snakket med, er da også positive. Der god stemning på messen, synes de, og de glæder sig over, at alle mærker er samlet under ét tag. Det letter arbejdet en del.

Bestseller United Cph holder åbent til lørdag d. 31. januar.