Nyt online univers vil nå den danske mand i øjenhøjde

Det nye danske online univers Mandskabet.dk vil lave et landsdækkende og brugerinvolveret forum, hvor den danske mand kan læse og skabe indhold om lige præcis dét, der interesserer og optager ham.
13.01.2015 ∙ af CAK
Foto: Stylisten Kenny Aleksandr og radioværten Emil Nørlund lancerer den 15. januar online universet Mandskabet.dk (foto: Mandskabet.dk).

Man vil derfor kunne finde alt fra anmeldelser af græsslåmaskiner til artikler om følelsesliv skrevet eller inspireret af både faste bidragsydere og almindelige brugere fra alle hjørner af det danske land.

For 2,5 måned gik stylisten Kenny Aleksandr og radioværten Emil Nørlund sammen om et nyt koncept – de ville skabe et online mandeunivers, der upræntiøst hyldede den almindelige danske mand og dét, der betyder noget for ham. Siden den spæde start i efteråret er det gået stærkt for de to iværksættere, og online universet Mandskabet.dk står nu klar til officiel lancering den 15. Januar.

For Kenny Aleksandr er det altafgørende, at Mandskabet.dk møder den danske mand i øjenhøjde og gør ham til ambassadør og primær inspirationskilde.

”Mandskabet.dk handler om den danske mand, og alle de facetter han kan indeholde. Det er derfor vigtigt, at vi involverer og integrerer vores mandlige brugere i skabelsen af indhold, så sitet bliver en autentisk og jordnær fremstilling af den danske mands interesser, holdninger, følelser og erfaringer,” siger Kenny Aleksandr til FashionForum.

Vidtfavnende emner og geografi

Mandskabet.dks koncept betyder at sitet kommer til at favne bredt både indholdsmæssigt og geografisk. Kenny Aleksandr mener dog, at det er en styrke i et ellers nichepræget medielandskab.

”Det er ingen tvivl om, at vi breder os over et stort emnefelt, når vi tager udgangspunkt i dét, der tænder den danske mand. Det kan jo være alt fra den bedste sejlsportsbutik i Ebeltoft til datingerfaringer på nettet. Vi har dog ikke fået andet end positiv respons, netop fordi vi samler forskellig indhold under én paraply. Det overflødiggør, at man skal surfe fra side til side for at finde dét indhold man søger, og hele processen bliver derfor mere overskuelig.

Derudover er vi et team på 20 faste bidragsydere, der hver har deres ekspertiseområde – og så selvfølgelig Danmarks mænd, som også er en slags eksperter indenfor deres interessefelter,” siger Kenny Aleksandr.

Foruden hjemmesiden vil Mandskabet.dk også brede sig ud over sociale medier om Facebook, Instagram og Youtube.