Rihanna er Pumas nye kreative direktør

Det tyske sportsgigant Puma har slået sig sammen med en af tidens største popstjerner og udpeget Rihanna som ny kreativ direktør for mærkets fitness- og træningslinje.
19.12.2014 ∙ af CAK
Foto: Fra 2015 bliver den amerikanske popstjerne Rihanna kreativ primus motor for det tyske sportsbrand Puma. Her skal hun varetage mærkets fitness- og træningslinje, der både inkluderer tøj og sko (foto: Wikipedia).

Primo næste år vil den amerikanske popstjerne Rihanna tiltræde som kreativ ansvarlig på Pumas fitness- og træningslinje, hvilket både inkluderer tøj og sko. Det skriver Womens Wear Daily.

“Jeg glæder mig meget. Uanset om det er tøj, sko eller accessories vil jeg søge at modernisere og fremhæve klassikerne (..) jeg vil give Puma et ungdommeligt pust og gøre det hipt – basalt set vil jeg gøre det Rihanna,” sagde popstjernen til Womens Wear Daily, da hun i tirsdags besøgte virksomheden for første gang.

Hun fremhævede, at hun har fået tildelt en del kreativ frihed, og at hun derfor specielt glæder sig til at designe styles, der måske ikke umiddelbart associeres med Puma.

”Måske laver jeg selebukser,” sagde hun grinende til Womens Wear Daily.

En ny start for Puma

Puma har de sidste tre år lidt under nedadgående indtjening, og i sommers svirede der endda rygter om, at Kering Group, Pumas holdingselskab, ville sælge mærket fra. Det lykkedes dog Puma at forbedre salgstallene i årets tredje kvartal, og med virksomhedens nye stjerneerhvervelse er salgsrygterne endegyldigt forduftet.

Der er dog forsat lang vej, hvis Puma skal puste konkurrenterne Nike og Adidas i nakken, og Rihanna har derfor fået et stort ansvar som kreativ direktør. Pumas administrerende direktør Bjørn Gulden er dog ikke i tvivl om, at Rihanna er den rette kandidat til at løfte opgaven.

Det er et fantastisk skridt for Puma at få Rihanna ombord. Hendes internationale profil, hendes karisma og induvidualitet, hendes ambitioner – alle disse ting gør hende til en perfekt brandambassadør for vores brand. Rihanna er et ikon for den yngre kundegruppe – mand såvel som kvinde. Rihanna er en del af den strategi, der skal forny brandet og hun var den sidste del, der manglede for at kunne fortælle en historie til det globale marked,” siger Bjørn Gulden til Womens Wear Daily.

Puma har ikke ville kommentere den økonomiske del af det nye samarbejde.

Kilde: Womens Wear Daily