Syv ud af 10 forbrugere foretrækker at købe julegaver i butikkerne. Men samtidig har to ud af tre danske forbrugere brugt fysiske butikker til at se, røre og prøve tingene, før de ryger i webshoppernes indkøbsvogn. Det viser en international julehandelsanalyse foretaget af revisionsfirmaet Deloitte.

Europæisk tendens

I resten af Europa bruges de fysiske butikker i endnu højere grad som showrooms forud for nethandel.

Deloittes julehandelsanalyse viser, at  tre ud af fire europæere bruger butikkerne som udstillingsvindue for varer, som forbrugerne bagefter går hjem og køber på nettet.

  • Analysen baserer sig på 17.326 svar fra forbrugere i 17 lande – heraf 761 svar fra danske forbrugere.
  • Respondenterne er mellem 18 – 65 år.
  • Analysen er foretaget af Deloitte i samarbejde med Q&A Research and Consultancy.

Du kan læse analysen ved at trykke HER.